Door op 10 februari 2016

#BiEBdebat HELP HAMBAKEN!

‘Ook die laatste zes over de streep’ – onder die kop verhaalde men in een speciale nieuwsbrief voor de Hambaken in februari 2006 over de succesvolle aanpak van overlast van Marokkaanse jongeren in de Hambaken. Inmiddels zijn we tien jaar verder. En zoals wel vaker blijken achterstand en sociale problemen hardnekkiger dan gehoopt.

hambaken1

Onze fractie heeft een discussienota over het ontstaan en de aanpak van een nieuwe generatie probleemjongeren op de agenda gezet van de commissie Maatschappelijke Ontwikkelingen van woensdag 17 februari. Die nota is hier te lezen.

Maar onze betrokkenheid bij de Hambaken blijft uiteraard niet beperkt tot de raadszaal. Daarom besteden we in ons #BiEBdebat van 26 februari aandacht aan de wijk Hambaken.

Er is veel belangstelling voor dit #BieBdebat, want de discussie raakt natuurlijk de toekomst van het jongerenwerk in de gehele stad. De volgende mensen hebben toegezegd te komen.

• Youssef Noudri, Kickbokstrainer Hambaken Gym en verbinder in de wijk
  • Harold Drost, bestuur Hambaken Gym
  • Mieke van der Sanden, Toon Lef!
  • Gerda van der Lee, WMO-Raad
  • Erik de Rooij, Welzijn Divers
  • Paul Kuenen, Jongerencentrum de Poort
  • Alex Verboven, Juvans
  • Sjoerd van Kampen, Stichting Jong Actief
  • Tonny van Rijswijk-Elands en met haar diverse mensen uit de Hambaken
  • Igmar Tjin-a-Kwie, Noorderpoort Samen Doen
  • Bert Verhoeven, Techniekmakelaar Koning Willem I College
  • Petra van Koppen, docent/stageconsulent Sociaal Maatschappelijke Studies Koning Willem I College
  • Geert Snijders, oud-wethouder
  • Jeroen Weyers, oud-wethouder
  • Paul Kagie, Wethouder Zorg, Welzijn en Organisatievernieuwing
  • Pieter Paul Slikker, PvdA Den Bosch

Gespreksleider is Reinoud van Uffelen.

Wees welkom. Als u zich betrokken voelt bij de Hambaken, maar ook als u actief bent in een andere wijk.

Debat van 16.30-17.30. Inloop vanaf 16.00 uur

In de Stadsbibliotheek, Hinthamerstraat, Den Bosch