Door op 19 februari 2016

Een lekker bakkie koffie…. met dank aan het RepairCafé Zuid

Het RepairCafé bevindt zich op de Zuiderpassage 496. Wijkbewoners kunnen er hun kapotte spullen laten repareren door handige vrijwilligers. Het RepairCafé werd in november 2014 geopend door Diederik Samsom en toenmalig PvdA-wethouder Jeroen Weyers en het was al een tijdje mijn bedoeling om er eens een kijkje te nemen maar het kwam er maar niet van.

Tot dat ons koffieapparaat opeens kapot was.

heren repaircafe

Een goede reden om eens langs te gaan. Het was een koude zaterdag in januari, maar in het RepairCafé was het een drukte van belang. We werden welkom geheten door Bouchra Afendi van Welzijn Divers en er waren meerdere vrijwilligers actief met allerlei klusjes. Ook zag ik dat er een aantal mensen eigenlijk vooral kwam voor de gezelligheid, om even een kopje koffie te drinken en bij te praten met wijkgenoten.

We werden geholpen door Hassan Dahmani. Hassan heeft jarenlang ervaring als bruingoedmonteur en ging analytisch te werk. Al snel bleek dat het wat meer tijd zou kosten, dus spraken we af dat we ons telefoonnummer achter zouden laten en dat we later gebeld zouden worden. Twee weken later was het zover.

En zo konden we op de laatste bestuursvergadering van PvdA Den Bosch bij mij thuis weer een lekker bakkie koffie drinken.

Met dank aan de vrijwilligers van het Repaircafé Zuid, Mehdi Firouzbakht, Hassan Dahmani, Ton van der Heijden.

Het RepairCafé is geopend op iedere derde zaterdag van de maand van 10.00 tot 14.00. Meer info op de FaceBook-pagina

Zaterdag 20 februari 10.00-14.00

Zaterdag 19 maart 10.00 –14.00 uur
Zaterdag 16 april 10.00 -14.00 uur
Zaterdag 21 mei 10.00 –14.00 uur
Zaterdag 18 juni 10.00–14.00 uur
Zaterdag 16 juli 10.00 –14.00 uur

Waar ben je naar op zoek?