Bloemen voor een 100 jarige.

12 april 2022

Afgelopen week was ik op bezoek bij mevrouw Karmelk-Giard. Zij woont in de Anthoniegaarde aan de Zuid-Willemsvaart. Mevrouw Karmelk is in maart jl. 100 jaar geworden.

De afspraak had ik gemaakt in overleg met haar dochter José.

Ze was blij verrast met mijn bezoek. Vond het een eer om van de PvdA, afdeling Den Bosch, bloemen te krijgen. Het was geen boeket Rode Rozen maar een lage schaal opgemaakt met lichte voorjaarsbloemen. Dit op verzoek van haar dochter. Mevrouw Karmelk is helder van geest maar lichamelijk zijn er wat mankementen, ze ziet o.a. heel slecht. Daarom geen hoog donker boeket maar laag met heldere kleuren.

Mevrouw Karmelk is al 74 jaar lid van onze partij, samen met haar man zijn ze vanuit Zaandam naar Den Bosch gekomen. Zaandam was in die tijd een “Rooie Stad”, in tegenstelling van het katholieke Den Bosch maar haar man kreeg hier een baan aangeboden. Wij waren ‘Rooie Rakkers’ vertelde ze. Tijdens mijn bezoek zijn vele “oud bekende PvdA-ers” de revue gepasseerd. Van Drees, Joop Den Uyl, tot aan Wouter Bos en Diederik Samson. Ze wist me ook trefzeker te vertellen dat in 1996 Joke van der Beek waarnemend burgemeester was in Den Bosch. Ze heeft de politiek altijd op de voet gevolgd en nu nog steeds voor zover het mogelijk is.

Heel aangenaam om met een “oude” partijgenoot herinneringen op te halen.

Riekie Van De Wetering