Campagne gestart met liefdesverklaring

Door Tom Oostra op 19 januari 2018

‘Een nieuw jaar, tijd voor nieuwe plannen’ moeten Reinoud en Pieter Paul gedacht hebben bij de start van 2018. Onze voorzitter heeft trouwplannen en onze lijstrekker gaat dit jaar samenwonen op Zuid. Tenminste, dat was het idee vóór de nieuwjaarsbijeenkomst en aftrap van de campagne afgelopen zondag in De Keulse Kar. Reinoud verklaarde Pieter Paul daarbij de liefde met een romantische powerpointpresentatie en met succes. “Misschien trekken wij straks wel bij elkaar in”, grapte Pieter Paul, voordat hij het glas hief op een gelukkig, maar vooral gezond nieuwjaar.

Een aantal kandidaten

Hopelijk levert de chemie tussen Reinoud, Pieter Paul en alle andere kandidaten na 21 maart wél een echte koerswijziging op voor Den Bosch. Niet alleen voor 2018, maar ook zeker voor de jaren daarna. 67 dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen benadrukte Pieter Paul nog eens het belang van een progressief blok. Het huidige stadsbestuur heeft de afgelopen jaren te weinig oog gehad voor de mensen.

Veel kandidaten, leden en andere belangstellenden waren zondag naar De Keulse Kar gekomen en tussen de borrels door werden nog afspraken gemaakt voor het verkiezingsmagazine, deed Stan zijn plannen voor een no housewarming party uit de doeken en werden de eerste verkiezingsflyers op de bar gelegd. Even voor de bijeenkomst had fotograaf Michel, eveneens verantwoordelijk voor de briljante partypics, het nodige campagnemateriaal geschoten en kon iedereen in ruil voor een of meerdere canvaszaterdagen zijn of haar consumptiebonnen ophalen bij Harm.

Kortom, de PvdA in Den Bosch komt op stoom voor de gemeenteraadsverkiezingen. Vrijdag 26 januari staat er weer een biebdebat gepland, deze keer met als onderwerp privacy. Op donderdag 1 februari staat Pieter Paul op de bühne tijdens de politieke klets in de Knillispoort en op donderdag 8 maart wordt stilgestaan bij Internationale Vrouwendag. En dat is nog maar een greep uit de vele activiteiten. Ondertussen gaat de afdeling de wijken in om zoveel mogelijk mensen te overtuigen om op 21 maart PvdA te stemmen, daarbij ondersteund door de klanken van het campagnelied: Ordinary Love van U2.