Door op 7 oktober 2017

Een warm gevoel op een koude zaterdag

Het was miezerig en koud vandaag. Een kille najaarszaterdag. Maar als PvdA Den Bosch lieten wij ons vandaag van onze goede kant zien. Om elf uur vanmorgen was er een wijkgesprek in de Noorderkroon. De aanwezige wijkbewoners, waaronder Marc Horsten, voorzitter van de wijkbeheergroep Haren, Donk en Reit, waren duidelijk in hun adviezen aan het stadsbestuur.

“Er wordt te weinig geïnvesteerd in de wijk, we weten onvoldoende wat er achter de voordeur gebeurt  en er zijn zorgen over het verdwijnen van het wijkplein en het functioneren van het wijkteam.”

Lisette van der Swaluw en Pieter Paul Slikker waren er namens onze fractie en Marc Horsten gaf nog een welgemeend advies. “PvdA, luister naar deze mensen!”

Aansluitend gingen we zelf de wijk in. Onder de bezielende leiding van Harm maakten we ons rondje in tweetallen en belden we aan met een roos, een flyer en een praatje. Samen met Rob Koolen voerde ik veel mooie gesprekken en we konden onze boodschap als linkse oppositiepartij goed uitdragen. Maar ik besefte me ook dat er nog veel te doen is onze gemeente en dat die niet ophoudt buiten de stadsmuren.

Rond de klok van twee uur verdeelde Harm de rozen die nog over waren om zich vervolgens naar het congres in Nieuwegein te spoeden. Met de paar rozen die ik meekreeg kon ik mijn vrouw Ankie blij maken om vervolgens lekker lui op de bank via een livestream te kijken naar het #PvdACongres. Toen ik inschakelde zag ik de foto van Eberhard van der Laan, gelijk een emotioneel moment. Aansluitend luisterde ik naar Hans Spekman, Lodewijk Asscher en onze nieuwe voorzitter Nelleke Vedelaar.

Zo rond de zomervakantie dacht ik nog dat Asscher misschien toch mee zou moeten doen met een nieuw kabinet. Inmiddels denk ik dat hij de goede keuze heeft gemaakt. In de oppositie worden we weer sterker.

Aan het eind van de dag had ik een warm gevoel. Er is nog veel te doen maar ik voelde ook hoop en vertrouwen.

#denboschdatzijnwijsamen

#vooruitgang

#solidariteit

#bestaanszekerheid

Nog 165 dagen tot de verkiezingen.