Door op 24 augustus 2017

Fietstocht door het waterschap met Lambert Verheijen op 16 september

Onderstaande fiets-uitnodiging vond ik in mijn mailbox. Ik ga mee, jij ook?

Voor de Brabantse PvdA start het politieke seizoen op zaterdag 16 september met een gezellige en interessante fietstocht over het thema ‘water’. Lambert Verheijen, Eerste Kamerlid voor de PvdA en oud-gedeputeerde van de provincie Brabant, is dijkgraaf (een soort burgemeester) van het waterschap Aa en Maas. Op zaterdag 16 september leidt hij ons per fiets rond door het waterschap.

Voor veel PvdA’ers is het waterschap een wat onbekende bestuurslaag. Ja, je betaalt er belasting voor en eens in de vier jaar mag je stemmen. Maar verder? Steek op 16 september je licht op bij Lambert Verheijen en stap op de fiets!

Voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen kunnen water en klimaat belangrijke thema’s worden. Hoe zorgen we voor verkoeling in de steeds warmere steden? En hoe maken we dorpen en steden ‘rainproof’? Wat kan jij daar als PvdA’er samen met raad, provincie en waterschap aan bijdragen? Al fietsend komen dat soort vragen ter sprake. Onderweg stappen we af bij markante punten en gaan we op de koffie bij burgemeester Jan Hamming in Heusden.

Wanneer: zaterdag 16 september

Start: 10.30 uur, verzamelen voor de fietsenstalling van station Den Bosch

Einde: 15.00 uur, station Den Bosch

Meld je uiterlijk 9 september hier aan:

Graag tot 16 september!

Hartelijke groet,

Greet Buter (voorzitter PvdA Brabant), Naomi Woltring (PvdA Eindhoven) en Aaltje Schouten-van Saarloos (fractievoorzitter PvdA waterschap de Dommel)