Henk Nijboer in onze gemeente

18 februari 2018

Vrijdag was Tweede Kamerlid Henk Nijboer in onze gemeente.

Henk Nijboer uit Groningen is sinds 6 jaar lid van de Tweede Kamer voor en sinds een jaar woordvoerder voor woningzaken.
Op een aantal plaatsen in Nederland bezocht hij huurdersinstellingen om zijn werkveld beter te leren kennen. Hij werd vergezeld door Anita Engbers van de werkgroep huurders in de PvdA. De fractievoorzitter van de PvdA in de Bossche gemeenteraad, Pieter Paul Slikker, en raadslid Gert-Jan van Rooij ontvingen hem.

Ze bezochten gezamenlijk de landelijke Bond Precaire Woonvormen aan de Ridderspoorstraat waar voorzitter Abel Heijkamp en andere ervaringsdeskundigen duidelijk maakten hoe rechteloos de sitiuatie van antikraak-woners is. Ze hebben geen huurovereenkomst maar een bruikleenovereenkomst en zijn daardoor geen huurders met bescherming.
…………..
Bij het Stedelijk Huurdersplatform aan de Pieter Breughelstraat werd o.l.v. voorzitter Harrie Bosch gesproken over de betrokkenheid van de woningcorporaties in Den Bosch bij de huurders, ouderen die hun woning en oude buurt niet uitwillen ook al is hun huurwoning te groot geworden, over scheefhuurders, over loterijwoningen en over duurzaamheid.

Meer foto’s van Gerard Monté staan hier.