Door op 22 oktober 2015

Inkomensongelijkheid als gevolg van technologie, Presentatie op de Tramkade

25 november hebben we een ALV. Na de pauze is er een presentatie van PvdA-lid Ric Hofmans. Hofmans is ondernemer en heeft een aantal bedrijven waaronder Pikas Media en MooiSchrijf BV. Zijn interesses liggen vooral op het gebied van nieuwe technologieën en (disruptieve) innovaties. Hofmans is opgeleid als historicus en heeft tevens een master in bedrijfskunde.

Zijn presentatie zal zich focussen op de rol van technologie binnen de samenleving de komende jaren en de mogelijke gevolgen voor de werkgelegenheid en inkomensverdeling. Factoren die een rol spelen zijn behalve technologische vooruitgang en globalisering ook en vooral de politieke keuzes die gemaakt worden t.a.v. de inkomensverdeling.

Hofmans schetst dat de snelheid van technologische ontwikkelingen aan het toenemen is en dat dit sneller consequenties zal hebben voor de werkgelegenheid en inkomensverdeling. Wat zijn de mogelijke scenario’s?

Een van de zaken die binnen dit onderwerp spelen is de rol van eigendom van Internet-platforms (haast in de klassiek Marxistische visie) en hoe we daar op een goede en solidaire manier mee om kunnen gaan.

Hofmans zal proberen een vertaling te maken naar wat dit praktisch betekent voor mensen in een stad of regio. Dat zal dan de verbinding zijn naar een aansluitende discussie over de rol van de PvdA en dus ook over de rol van PvdA Den Bosch. De presentatie sluit zeker aan bij de waarden van PvdA Den Bosch

PvdA Den Bosch bedrijft politiek vanuit drie centrale waarden. De eerste is vooruitgang (de stad van morgen), de tweede bestaanszekerheid (kansen voor iedereen), de derde solidariteit (opkomen voor elkaar).

Leden en belangstellenden zijn van harte welkom op deze avond op een mooie plek in de stad. De Tramkade

(Tramkade 26, 5211 VB Den Bosch), Aanvang 20.00.

De agenda van het formele gedeelte (voor de pauze) vindt u hier.

Waar ben je naar op zoek?