Door op 13 februari 2017

Marith Volp bij Hooghe Clock

Zaterdag 4 februari bracht ons PvdA Tweede Kamerlid Marith Volp samen met mij en andere Bossche PvdA-ers een werkbezoek aan woonzorgcentrum De Hooghe Clock van Vivent. Marith is als Tweede Kamerlid belast met de portefeuille Langdurige zorg en staat op de 14e plaats op de kandidatenlijst voor de komende Kamerverkiezingen.

Wij lieten ons informeren over de uitdagingen waarvoor een groot woonzorgcomplex als De Hooghe Clock zich gesteld weet door de gewijzigde wet- en regelgeving. Door het verdwijnen van het traditionele verzorgingshuis, werd De Hooghe Clock geconfronteerd met leegstand van verzorgingshuisstudio’s. Deze leegstand werd opgelost door verhuur aan HBO studenten, die als compensatie voor een lage huur 30 uur per maand vrijwilligerswerk in het woonzorgcomplex doen. Daarnaast zijn er nieuwe initiatieven met de Leermakerszorggroep, die jong volwassenen met autisme gaat huisvesten, die begeleid gaan werken in het complex en met topsporters, die onder de vlag van NOC NSF trainen bij FlikFlak. We werden ontvangen door Pam van der Graaf, manager van de Hooghe Clock, die ons verraste met een informeel programma. Daarbij waren ook de voorzitter van de clientenraad en een vertegenwoordiger van de studenten, de topsporters en hun begeleiding en de Leermakersgroep aanwezig. Alles kwam aan bod, van de succesverhalen tot de twijfels en zorgen! We maakten ook een wandeling door het zorgcomplex, waarin we ook spraken met bewoners! Kortom een inspirerend programma! Pam van der Graaf en alle andere deelnemers: Bedankt! En tenslotte, Marith: veel succes met de verkiezingscampagne!

Meer foto’s op Facebook.