Dat het maar een mooi jaar van verbinding en diversiteit mag worden in 2018

Door Jolanda van Gool op 3 januari 2018

Na twee weken relatieve rust in de kerstvakantie zal ons campagne-circus, met alle drukte van dien, gaan losbarsten tot de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart van dit jaar.

Maar nu mag ik deze beste wensen nog even schrijven onder de verlichte kerstboom met een slapende kat en hond naast me.

Ik wil jullie via deze weg een gezellig, mooi, gelukkig, sociaal en bovenal gezond nieuw jaar toewensen.

Laat het een jaar zijn dat voor onze partij weer nieuwe perspectieven biedt. Ik ben van mening dat we nieuwe kansen zelf moeten creëren en dat kan alleen met een pro-actieve houding. Laten we de schouders eronder zetten de komende weken, wat zeg ik maanden, om samen de rode rozen uit te gaan delen en zichtbaar te zijn in onze stad, in onze dorpen en onze kernen. Laten we de gemeente samen rood kleuren!

Een goed voornemen voor 2018 zou zijn wat mij betreft om veel oog te hebben voor de mensen in onze gemeente en respect te hebben voor elkaar. Zoals onze campagne slogan dat ook aangeeft; Nu eerst de mensen!

Dat er in het nieuwe jaar maar een sociaal stadsbestuur mag komen dat oog heeft voor die mensen in onze gemeente. Een stadsbestuur dat aandacht heeft voor de behoefte van de medemens en dat bestaat uit een ware afspiegeling van onze gemeente. Dus mijn goede voornemen en doelstelling is dan ook meer dames en meer kleur in de raad en in dat stadsbestuur.

Persoonlijk is mijn belangrijkste goede voornemen om nog meer de verbinding te zoeken. Door verbinding kunnen we op persoonlijk vlak groeien en door de verbinding te zoeken kunnen we onze stad nog mooier en leefbaarder maken. Door verbinding staan we samen sterk!!

Ik hou het kort, want ik wil met het geluid van het tikken op mijn laptop natuurlijk niet de kat en de hond wakker maken en nu al een einde maken aan die relatieve rust..

Ik zie jullie hopelijk allen in de Keulse Kar op zondag 14 januari. Dan kunnen we de beste wensen persoonlijk ook nog even doen. En zo kunnen we meteen dat nieuwe jaar ook gezellig ingaan.

Jolanda van Gool, lid campagneleiding en kandidaat raadslid nummer 3 lijst PvdA Den Bosch

PS: Het hoofdstuk over respect, ontmoeting en inspraak kunt u hier lezen. Het volledige programma staat hier.

Jolanda van Gool

Jolanda van Gool (Kaatsheuvel 1975) zit sinds 2018 in de gemeenteraad voor de PvdA-Den Bosch. Haar missie in de Bossche raad is het terugdringen van de groeiende ongelijkheid en het terugdringen van de armoede in de stad: ‘Den Bosch is een stad om kei trots op te zijn en we zingen met de carnaval altijd

Meer over Jolanda van Gool