Pieter Paul Slikker wethouderskandidaat namens Bossche PvdA

28 oktober 2021

Onder leiding van Anita Pijpelink, gedeputeerde in de provincie Zeeland, heeft de adviescommissie Pieter Paul Slikker voorgedragen als lokaal bestuurder namens de PvdA in Den Bosch.

Mocht de Partij van de Arbeid na de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 een wethouder leveren voor het Bossche college van B&W, dan zal Slikker daarvoor de kandidaat zijn.

Pieter Paul Slikker (‘s-Hertogenbosch, 1980) zit sinds 2015 in de gemeenteraad en is sinds 2017 fractievoorzitter voor PvdA Den Bosch.

“Het uitstekende operationele en strategische inzicht in en kennisniveau van de plaatselijke politieke agenda zullen Pieter Paul in staat stellen, naar oordeel van de commissie, om met succes een wethoudersrol in te kunnen nemen. De commissie constateert een bovengemiddelde enthousiasmerende gedrevenheid en scherpheid om de partijbelangen te behartigen en partijstandpunten in de Bossche gemeenschap uit te dragen. Pieter Paul neemt een landelijk netwerk mee dat van grote waarde kan zijn voor het Bossche bestuur”, staat in het eindoordeel van een onafhankelijke adviescommissie.

Afdelingsvoorzitter Femke Hoekstra is blij met het zorgvuldige werk en advies van de commissie. “Het bestuur van de Partij van Arbeid in Den Bosch omarmt dit dan ook van harte.”

De leden van de PvdA mogen zich tijdens een algemene ledenvergadering op dinsdag 16 november nog uitspreken over de voordracht van Pieter Paul Slikker.