PvdA Den Bosch roept Lizette Schiltmans (Warm Buffet) uit tot Powervrouw van Den Bosch

Door Tom Oostra op 8 maart 2021

De Bossche Partij van de Arbeid heeft Lizette Schiltmans – Theunissen uitgeroepen tot ‘Powervrouw van Den Bosch’.

Afdelingsvoorzitter Femke Hoekstra en Yente van Hulst zetten Lizette maandag namens de PvdA in het zonnetje met een oorkonde, een bos rode rozen en een cheque van 250 euro.

Lizette is oprichter van Warm Buffet en ze steekt al bijna tien jaar de handen uit de mouwen om Bosschenaren in armoede te helpen. Haar hele huis staat vol met voedselpakketten voor zowel gezinnen die niet rond kunnen komen van een minimumloon, als voor zzp’ers die even geen opdracht en dus geen inkomen hebben. Bij Warm Buffet kan iedereen onvoorwaardelijk terecht.

“De PvdA heeft enorme waardering voor hoe Lizette Schiltmans met zo’n laagdrempelig initiatief als Warm Buffet voor veel mensen in Den Bosch het verschil maakt”, zegt PvdA-voorzitter Femke Hoekstra. “Lizette werkt keihard en staat zelf nooit zo op de voorgrond. Vandaar dat ze het zo verdient om op deze Internationale Vrouwendag in het zonnetje gezet te worden.”

De PvdA in Den Bosch organiseert in kader van Internationale Vrouwendag jaarlijks de verkiezing ‘Powervrouw van Den Bosch’. Veel vrouwen zetten zich immers dagelijks in voor een mooier Den Bosch: in de wijk, op school, op straat of thuis.

Vorig jaar ging de titel naar schrijfster en gynaecoloog Mieke Kerkhof.