Door Pieter Paul Slikker op 13 februari 2017

Rosmalense wijk Molenhoek verrast met bezoek Minister Bert Koenders

Aan de koffie met Minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders, Kamerlid Michiel Servaes en de Brabantse kandidaten Joke de Kock en Martijn de Kort. Dat overkwam bezoekers van Bij Bomans, het ontmoetingscentrum in de Rosmalense wijk Molenhoek vandaag.

De minister bracht samen met de Bossche PvdA zaterdag een bezoek aan de Rosmalense wijk. Bij meer dan duizend bewoners maakten de PvdA’ers een praatje. Minister Koenders: ‘aan de deur hier in Rosmalen gaat het veel over de wereld. Over de gevolgen van oorlog, de verkiezing van Trump voor Nederland. En over de onzekerheid die dat met zich meebrengt. De sfeer hier is goed en mensen wonen tevreden. Maar ook hier hoor je de vraag of banen wel vast blijven of steeds flexibeler worden. Of multinationals ook net zoveel belasting gaan betalen als de bakker op de hoek. Of we samen nog door een deur kunnen en vluchtelingen beter weten te begeleiden als ze hier komen. Ik voorspel een hoge opkomst in de Molenhoek en daar ben ik blij om. Er staat veel op het spel op 15 maart.’

De Bossche PvdA bezoekt maandelijks een Bossche buurt om met inwoners in gesprek te gaan over de wijk. In aanloop naar de verkiezingen worden tien grote buurtbezoeken afgelegd waarbij 10.000 Bosschenaren de hand wordt geschud of een roos ontvangen.

Zie ook: Brabants Dagblad

Pieter Paul Slikker

De door de leden gekozen lijsttrekker Pieter Paul heeft een uitgesproken visie over hoe de maatschappelijke beweging van de buitenwereld verbonden moet worden met de politieke binnenwereld van het stadhuis. Hij is daarin zeer gepassioneerd. Zijn passie en activisme zijn gevoed vanuit ideeën, kennis en gebaseerd op de sociaaldemocratische waarden. Pieter Paul is zelfverzekerd en

Meer over Pieter Paul Slikker