Door op 9 juli 2016

Te gast bij Zorgboerderij Huismans

Fractie, bestuur en strategieteam van PvdA Den Bosch waren vandaag te gast bij de familie Huismans in Nuland. Aan de Nulandsestraat worden recreatie en zorg gecombineerd, want behalve een  minicamping is er ook een zorgboerderij.

André, Keetje en Dieuwertje Huismans

De deuren van de zorgboerderij staan voor iedereen open. Deelnemers moeten wel binnen de groep passen en de dagbesteding dient aan te sluiten bij de wensen en behoeften van de deelnemer

In het welkomstwoordje sprak Keetje Huismans “Onze kracht zit hem in de kleinschaligheid. Wij kiezen bewust voor kwaliteit in plaats van kwantiteit.”

“Onze dagbesteding is niet voor een specifieke leeftijdsgroep. Momenteel ontvangen wij deelnemers in de leeftijdscategorie tussen de 7 en 63 jaar. Deze sociale diversiteit werkt heel goed en haalt in iedereen kwaliteiten naar boven. Onze zorgboerderij past het beste bij jongeren en volwassenen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Hier zijn onze accommodatie en de activiteiten het beste op aangepast. Wij hebben de meeste ervaring opgedaan in het begeleiden van deelnemers met een diagnose binnen het Autisme Spectrum, met een verslavingsachtergrond of een visuele beperking. Echter kijken wij voorbij de diagnose en spelen we in op de wensen en behoeften van de persoon. Zo kunnen we samen een gewenste invulling van de dag en week realiseren.”

“Op onze zorgboerderij werken we met kleine groepjes, want aandacht geeft kracht. Wij vinden persoonlijke begeleiding uiterst belangrijk. De deelnemer, met zijn/haar leerdoelen, staat bij ons centraal. Daarnaast zetten wij ons in voor een goede samenwerking met ouders/verzorgers/begeleiders en werken we met korte lijntjes.”