Door Osman Çifçi op 23 mei 2017

WIJ en ZIJ denkers

Polarisatie en radicalisering. WIJ en ZIJ denkers. Een moeilijke tijd. Vooral na zo dag in Manchester. Een vreselijke aanslag die ons uit elkaar drijft. Ik leef mee met alle nabestaanden.  Het geloof om samen met alle culturen verder te leven heb ik nooit verloren. Gelukkig zie ik dit vanavond in Manchester. Duizenden komen bij elkaar om mee te leven, te praten en elkaar te steunen. Alle culturen waren te zien. Prachtig!

Vanmiddag kwamen we bij elkaar met een grote groep mensen voor de vijfde bijeenkomst van ‘Met Elkaar Bosschenaar’. Er was een lezing van Bart Brandsma over polarisatie, WIJ en ZIJ denkers. Super leerzaam om bruggen te bouwen tussen deze denkers. We leven in een samenleving met vele verschillende denkers, karakters en groepen. Het belangrijkste leerpunt van vandaag was om elkaar op te zoeken en in dialoog te gaan. Met dialoog hoef je niet je denkwijze te veranderen, maar je leert elkaar kennen en komt makkelijker bij elkaar binnen. Zoek het gemeenschappelijke in plaats van de tegenstellingen. Termen als pusher, joiners, the silent, bruggenbouwers en zondebokken hebben vandaag een bijzondere betekenis gekregen. Inspirerend, confronterend maar met name verbindend.

Voor mij was een ding duidelijk vandaag. Het is niet mijn land, of jouw land. Het is onze planeet.​

Osman Çifçi

Osman staat voor zijn opvattingen, democratische principes en voor de waarden van de Partij van de Arbeid. Hij is enthousiasmerend en is loyaal aan mensen, hun gemeenschap en hij zet zich in om hun concrete problemen op te lossen. Hij verbindt mensen en besteedt veel aandacht aan het onderhouden van zijn netwerk. Ik ben Osman

Meer over Osman Çifçi