In memoriam Toine Verhappen

Door Riekie van de Wetering op 15 april 2024
Zondag 7 april jl. is Toine Verhappen overleden. Toine was in het dagelijks leven o.a. werkzaam voor de San Salvator gemeenschap, Emmaus Eindhoven en was buddy voor aidspatiënten.
Alhoewel Toine een sterke persoonlijkheid was, een zeer zelfstandige vrouw met een eigen mening, kennen wij, Bossche PvdA-leden, haar óók als: vrouw van Kees Tetteroo.
Kees overleed in 2012. Toine bleef de PvdA bijeenkomsten bezoeken. Bleef op de hoogte van de lokale politiek, gaf haar mening, ook als die niet overeen kwam met andere partijgenoten. Tot een aantal jaren geleden. In 2021 kon zij niet meer zelfstandig blijven wonen. Ze verhuisde naar Huize Park Eemwijk.
Vorig jaar was Toine 50 jaar PvdA-lid. Pieter-Paul Slikker en Femke Hoekstra gingen haar verrassen met; naast de 1 mei roos, het beroemde jubileumspeldje. Ze werden vreugdevol ontvangen.
Op het nieuws van haar overlijden reageerde beiden afzonderlijk van elkaar met de uitspraken “Lieve en bijzondere vrouw”.
Wij wensen Marieke, Aleid, Camiel en de overige familieleden sterkte voor de komende tijd.
Toine is 81 jaar oud geworden.
Riekie van de Wetering

Riekie maakt sinds februari 2021 opnieuw deel uit van het bestuur. Zij was al eerder bestuurslid in de jaren 90 van de vorige eeuw. Daarna werkte ze van 1998 tot 2012 als fractieondersteuner voor de provinciale statenfractie van de PvdA in Brabant.

Meer over Riekie van de Wetering