Partij van de Arbeid presenteert kieslijst met 50 kandidaten: ‘Dít is Den Bosch’

20 december 2021

De leden van de Bossche Partij van de Arbeid hebben dinsdagavond de volledige kieslijst, Pieter Paul Slikker als wethouderskandidaat en het verkiezingsprogramma ‘Omdat het socialer moet’ officieel vastgesteld.

De nachtburgemeester van Den Bosch, de held van de buurtvoedselbank Warm Buffet uit Orthen, de founding father van het Grand Gala du Kwek, een honderdjarige feministe, de man achter de kerstboom in de Muntel, de gastvrouw van Noorderpoort Samen Doen, de landelijk initiatiefneemster van verpleegkundigen actiegroep Zorg in Actie, de barista van De Camping, de hoofdredacteur van het blad voor herstellende verslaafden LEF en een oud-staatssecretaris van het roemruchte kabinet Den Uyl: ze staan allemaal op de lijst van de Bossche PvdA.

Lijsttrekker en wethouderskandidaat Pieter Paul Slikker wordt geflankeerd door de ervaren roze vakbondsvrouw Jolanda van Gool en Kruiskamper en plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad Fouad Kabbouti.

Hoogste nieuwe plekken
De hoogste nieuwe plekken zijn voor Marijke Volgers – landelijk initiatiefnemer van Zorg in Actie – en leraar maatschappijleer Koen Vossen uit Boschveld. Ook de zorg- en jongerenwerkers Desirée Coense en Osman Çifçi (eerder al actief in de Bossche raad) komen als het aan de PvdA ligt terug.

De kieslijst bestaat in totaal uit 50 kandidaten uit alle windstreken van de stad en omliggende dorpen en verenigt mensen die met de handen en met het hoofd werken.

Trots op energieke kandidaten
Afdelingsvoorzitter Femke Hoekstra en lijsttrekker Pieter Paul Slikker zijn trots op de energieke kandidaten op de lijst.

“Dít is Den Bosch. Met deze club mensen zetten we de komende jaren de schouders onder de opdracht die ons verenigt: Den Bosch socialer maken. Met meer oog voor de wijken, voor jongeren op zoek naar een betaalbare woning en voor inwoners die verduurzaming niet kunnen betalen zonder hulp van hun lokale overheid.”

Verkiezingsprogramma
De leden hadden dinsdagavond lovende woorden voor het verkiezingsprogramma ‘Omdat het socialer moet’. Een ‘zeer compleet en doorwrocht verkiezingsprogramma’, luidde het oordeel. Het programma is met de nodige aanscherpingen, o.a. op het gebied van klimaat en duurzaamheid, vastgesteld.

Wethouderskandidaat
Sinds dinsdagavond is lijsttrekker Pieter Paul Slikker ook officieel de wethouderskandidaat, als de Partij van de Arbeid na de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart een bestuurder mag leveren.

De volledige kandidatenlijst is als volgt:

1. Pieter Paul Slikker
2. Jolanda van Gool