28 november 2013

Bericht over lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen

Op 26 november j.l. verscheen er een stukje in het Brabants Dagblad (zie hieronder) waarbij aangegeven werd dat de PvdA ‘s-Hertogenbosch, wethouder Jeroen Weyers aangewezen heeft als lijsttrekker voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen in november 2014. In het stuk geeft raadslid Lisette van der Swaluw ook aan dat ze na de verkiezingen aan de slag wil als fractieleider. De PvdA ‘s-Hertogenbosch heeft grote waardering voor wethouder Jeroen Weyers en raadslid Lisette van der Swaluw. Maar we moeten voor de goede orde aangeven dat er in de zomer 2014 een conceptlijst van kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014 aan de leden van de PvdA voorgelegd zal worden die na stemming en akkoord definitief zal worden. De leden zullen dan ook bepalen wie de lijsttrekker wordt en de te vormen fractie bepaalt uiteindelijk zelf na de verkiezingen wie de fractievoorzitter wordt.

Op dit moment is een adviescommissie bezig met dit proces.

Bestuur PvdA ’s-Hertogenbosch

– – – – – – – – – – – – – –

Brabants Dagblad 26/11/2013

Lisette van der Swaluw komt ‘aan de knoppen’ bij de PvdA – door Robèrt van Lith

DEN BOSCH – De PvdA in de gemeenteraad van Den Bosch heeft vanaf 1 januari 2014 een nieuwe fractievoorzitter: Lisette van der Swaluw. Zij volgt dan Hermie van Ommeren op, die een stapje terug doet en tot aan de gemeenteraadsverkiezingen in november 2014 vice-fractievoorzitter wordt. Van Ommeren, sinds 2006 fractieleider, stelt zich niet herkiesbaar.

Van der Swaluw ziet haar nieuwe functie met veel vertrouwen tegemoet. „Ik vind het een prachtige, uitdagende rol waarbij ik meer aan de knoppen kan draaien.”

De PvdA heeft wethouder Jeroen Weyers aangewezen als lijsttrekker, Van der Swaluw wil ook na de verkiezingen aan de slag als fractieleider. Zij werd in januari 2011 benoemd tot raadslid. Van der Swaluw is communicatie-adviseur bij de Kamer van Koophandel, daarvoor was zij onder meer politiek verslaggeefster en volgde zij Den Bosch voor het Brabants Dagblad.