21 juni 2013

BIEBdebat “Herindeling”

BIEBdebat: ‘Herindeling’

PvdA Den Bosch sluit de reeks BIEBdebatten van dit seizoen op 28 juni af met debaters en publiek uit de regio s-Hertogenbosch en Oss over de Herindeling. Ons staan gezamenlijke gemeenteraadsverkiezingen te wachten in 2014. Het is goed om van te voren met elkaar kennis te maken.

Gaat er door de herindeling veel veranderen aan werkwijze in de raad? Heeft Den Bosch geleerd van de ‘annexatie’ van Rosmalen? Hebben de dorpen hun identiteit weten te bewaren? Dorpsbewoners vragen zich af hoe het met subsidies, onderhoud van buurthuizen en verenigingen gaat. Welke rol spelen ‘voorkeurstemmen’ en belangenbehartiging bij beslissingen in de raad. Hebben lokale partijen meer last van ‘vriendjespolitiek’? Willen ‘s-Hertogenbosch en Oss, de dorpen er wel bij als het zoveel kost?

Gastdebaters zijn de burgemeester van Maasdonk Roel Augusteijn; Jetty Eugster, burgemeester van Schijndel en Geert Snijders; wethouder ’s-Hertogenbosch en Jos van Son, fractievoorzitter van Rosmalens Belang. Politici van verschillende partijen uit Oss en Den Bosch, Schijndel, Vinkel, Nuland en Waalwijk nemen deel aan dit openbare debat.

Debatleider is Hermie van Ommeren, fractievoorzitter PvdA Den Bosch. Aanvoerder van de Stedelingen is de Bossche Architect Joep Mol. Laurens van Voorst van Sprinkels hq, voert de kleine gemeenten aan. Vanaf 16.00 uur heten we het publiek welkom met koffie/thee in het BIEBcafé.

• locatie: Stadsbibliotheek, Hinthamerstraat 72, Den Bosch
  • datum:      28 juni 2013