Bossche PvdA start meldpunt energiearmoede!

22 april 2022

Steeds meer mensen maken zich zorgen om de energierekening! De overheid regelt weliswaar 800 euro energietoeslag voor mensen die maximaal 120% van het minimuminkomen verdienen. Toch bereiken ons steeds meer verhalen dat dit voor verschillende groepen niet genoeg gaat zijn om van rond te komen. Anderen zullen buiten de boot gaan vallen, omdat ze ZZP’er zijn of teveel verdienen, terwijl ze de ondersteuning wel hard nodig hebben.

We weten momenteel dat er ongeveer 3500 huishoudens recht hebben op deze eenmalige toeslag. De Bossche PvdA maakt zich zorgen. Gaan er mensen in financiële problemen komen door de eindejaarsafrekening van de energieleveranciers? Hoe zitten mensen boven het sociaal minimum erbij? Is de toeslag dekkend voor de kosten?

Om een beter beeld te krijgen van de huidige situatie en de zorgen met betrekking tot de toekomst heeft de Bossche PvdA een meldpunt ingericht. Maakt u zich ook zorgen? Dan kunt u dat hier melden!