Door op 29 januari 2014

Canvassen in Maaspoort

De PvdA trekt regelmatig de wijken in om van bewoners te horen wat er speelt en leeft. Vanmiddag (zaterdag 25 jan.) gingen wethouder Jeroen Weyers, fractieleden, bestuursleden en andere enthousiaste PvdA’ers op pad in Maaspoort (de buurt rond het winkelcentrum Maaspoort). We troffen veel tevreden en enthousiaste wijkbewoners. Lof was er voor de rust in de wijk, de sociale cohesie en voor autoluwe straten.  Zorgen waren er onder meer om de leegstand van het winkelcentrum en het verdwijnen van met name de kleinere zelfstandigen. Bewoners klaagden ook over slecht verlichte en inbraakgevoelige parkeerplekken aan Lokeren, hondenpoep en (te) lang leegstaande huurwoningen. Alle plus- en minpunten zijn genoteerd en worden nog verder geïnventariseerd. Waar mogelijk, pakt de fractie zaken op. De bewoners krijgen een flyer in de bus waarin zaken worden teruggekoppeld.

Behalve dat het erg zinvol en nuttig is om met bewoners te praten, is het ook erg gezellig en leuk om met andere PvdA’ers op pad te zijn. We drinken wat voor en na. Een mooie gelegenheid om bij te praten en/of kennis te maken met andere PvdA’ers. Ook leden die verder niet actief zijn, zijn van harte welkom. Je gaat nooit alleen op pad. Onervaren ‘canvassers’ krijgen goede instructies en een door de wol geverfde buddy. Kom een keer kijken en loop mee! Je zult zien hoe makkelijk en boeiend het is om met mensen in gesprek te gaan.

Lisette van der Swaluw   Fractievoorzitter PvdA