Door op 23 oktober 2014

De jeugd eerst!

Nederlandse kinderen zijn de gelukkigste kinderen van de hele wereld. Dat stond tenminste in de krant. Jawel gelukkig gaat het met de meeste kinderen in Den Bosch ook erg goed. Ze groeien onbezorgd op en doen het goed op school. We hebben de schoolgebouwen zo goed mogelijk opgeknapt (voor een 8 gegaan). De PvdA heeft ervoor gezorgd dat de klaslokalen ‘frisser’ werden. We hebben geïnvesteerd in groen en speelveldjes in alle wijken. Toch zijn er 3000 arme gezinnen met kinderen! En heeft één op de vijf kinderen zorg nodig! Voor ondersteuning in die zorg is de gemeente vanaf 2015 verantwoordelijk. De gemeenteraad wil dat er altijd geld aanwezig is om de gewenste hulp te bieden. Dat is een kwestie van keuzes maken. De PvdA wil niet dat er nog meer geld naar zorginstellingen en andere zorgaanbieders gaat. Wij gaan uit wat gezinnen nodig hebben en zorg dicht bij huis en school. Jeugdzorgteams zorgen voor minder hulpverleners, maar betere ondersteuning aan het hele gezin.
Stem op 19 november op de PvdA Den Bosch. Want Den Bosch dat zijn wij samen!