Door op 11 oktober 2014

Den Bosch Regenboogstad

Op Coming Out Day, mag Den Bosch zich officieel Regenboogstad noemen. De minister van emancipatie Jet Bussemaker en PvdA-wethouder Jeroen Weyers tekenden daartoe een intentieverklaring. Want iedereen moet zichzelf kunnen zijn in onze stad. Op school, op straat en op de sportclub.

Dat is niet alleen een prachtige steunbetuiging aan lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders, onze stad krijgt daarmee ook extra geld om acceptatie en tolerantie te stimuleren. Dat is nog altijd nodig omdat deze Bosschenaren vaker het slachtoffer zijn van agressie en overlast enkel vanwege hun geaardheid.

Als symbool van de inwijding tot Regenboogstad hesen PvdA-wethouder Jeroen Weyers en Peer van den Muggenheuvel van de Oeteldonkshe club zaterdag om 11.44 uur de regenboogvlag op de kathedraal van Miraokuls Spèktaokul.PvdA-wethouder Weyers is trots op de Bossche status en dat de Oeteldonkse Club deze zo van harte omarmt:

“Het mooie van het Oeteldonks carnaval is dat we geen onderscheid maken. We dragen allemaal een kiel. In de Oeteldonkse inburgeringscursus staat het volgende gebod: Gij zult zich gelijk voelen aan alle andere feestneuzen in ons dorp en dus niks meer dan wie dan ook! Dit is ook precies waar we als Regenboogstad voor staan: We maken geen onderscheid, homoseksualiteit is de normaalste zaak van de wereld!”