16 december 2013

Hermie, wauw vrouw 2014

Hermie van Ommeren heeft het fractievoorzitterschap overgedragen aan Lisette van de Swaluw. Het is nog geen afscheid als raadslid. Vanwege haar grote inzet is zij gekozen tot wauw vrouw 2014. Het vrouwennetwerk heeft de afgelopen jaren vrouwen die zich inzetten voor de maatschappij en politiek een keten gegeven. Deze zijn symbolisch en zijn allen gemaakt door kunstenaressen. De laatste die aangekocht is mag Hermie een jaar houden. Zij is een voorbeeld voor de vrouwen die zich willen inzetten voor de politiek. Het vraagt veel inzet en overtuiging maar ook veel van je persoonlijk leven. Als je dat over hebt voor het algemeen belang dan ben je een echte wauw vrouw.

Tijdens de laatste vergadering van de raad is met meerderheid van stemmen de burgemeester voorgedragen tot herbenoeming in zijn ambt. Op de foto is Hermie samen met de burgemeester te zien met de keten die een bijzondere betekenis heeft.