Door op 19 juni 2014

Jeroen Weyers kandidaat-lijsttrekker PvdA.

‘s-Hertogenbosch, donderdag 19 juni
Wethouder Jeroen Weyers is kandidaat-lijsttrekker voor de PvdA in Den Bosch. De tweede plaats op de kandidatenlijst is voor fractievoorzitter Lisette van der Swaluw. Het eerste PvdA ‘tiental’ kent verder veel nieuwe, talentvolle spelers.

De landelijke campagnemanager van de PvdA, Pieter-Paul Slikker, staat op plaats 3. Jurist en jeugdbestuurslid van voetbalclub CHC Fouad Kabbouti bezet plaats 4 op de kandidatenlijst. Hij wordt gevolgd door zittend raadslid Inke Katoen (5).

De kandidatenlijst van de PvdA kent verder veel nieuwkomers. Zo staat Jacky Goossens, tot voor kort directeur van het City Change Centre in Den Bosch, op plaats 6 en Osman Cifci, werkzaam in de zorg en onder meer actief bij de Turkse jongerenvereniging, op plaats 9. Het eerste ‘tiental’ bestaat verder uit oud-wethouder Ruud Rottier (7), juridisch medewerker bij de IND Gert-Jan van Rooij (8) en docent Steven Einmahl (10).

PvdA-voorzitter Deniz Özkanli is blij met de kandidatenlijst. “De adviescommissie kandidaatstelling onder voorzitterschap van voormalig interim-burgemeester en oud-wethouder Joke van der Beek heeft sterke kandidaten voorgedragen en een mooie mix van jong talent en ervaren ‘spelers’ neergezet. Ik draag dit team met trots voor.” Op donderdag 10 juli stelt de Algemene Leden Vergadering van de PvdA de kandidatenlijst definitief vast.
Voor meer informatie: PvdA-voorzitter Deniz Özkanli: [email protected] of