Kandidaten Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018

14 november 2017

We hebben een concept-lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Deze bestaat uit 15 kandidaten. Uitgebreide profielbeschrijvingen van de kandidaten vindt u hier.

Lijstduwers:

Aan de lijst worden nog een aantal “lijstduwers” toegevoegd. Dit zijn mensen die actief zijn of zijn geweest in de samenleving en/of onze partij. Zij hebben niet gesolliciteerd naar een plek op de lijst, maar zijn door het bestuur gevraagd. Op dit moment wordt nog met een aantal lijstduwers gesproken. Hier kun je er meer over lezen.

ALV 7 december:

Op de ALV van 7 december wordt de lijst definitief vastgesteld.

Toelichting vanuit de commissie:

De Kandidatenadviescommissie heeft haar advies aan het Afdelingsbestuur – bij het bepalen van de volgorde van de kandidaten op de kandidatenlijst -gebaseerd op de eerder door de Algemene Ledenvergadering vastgestelde profielen voor een gemeenteraadslid en voor de fractie. Binnen deze profielen heeft de Kandidatenadviescommissie gestreefd naar een zo evenwichtig mogelijke samenstelling van de toekomstige fractie bij verschillende groottes. Evenwichtig in de verdeling tussen vrouwen en mannen, de opbouw in leeftijd en de voor de fractie vereiste en aanwezige competenties.

Dit kan betekenen dat een op zich geschikte kandidaat op een lagere plaats terecht is gekomen omdat zij of hij heeft moeten wedijveren met een kandidaat met hetzelfde profiel (geslacht, leeftijd, competenties). Helaas was dit onvermijdelijk om tot een evenwichtige samenstelling van de kandidatenlijst te komen en om recht te doen aan de eerder door de Algemene Ledenvergadering vastgestelde profielen. De Kandidatenadviescommissie heeft scherpe keuzes moeten maken.

Toelichting vanuit het bestuur:

De commissie adviseerde dat de nummer 2 van de ledenraadpleging voor het lijsttrekkerschap op no. 2 zou komen te staan. Lisette van der Swaluw heeft zich echter teruggetrokken en daarom schuiven de overige kandidaten een plekje op.

Vragen?

Reinoud van Uffelen, 06-45596458