Kandidatenlijst en verkiezingsprogramma op agenda ALV van 21 december

10 december 2021

Op 21 december is onze algemene ledenvergadering. Een belangrijke vergadering, waarin we onze kandidatenlijst, het verkiezingsprogramma en de begroting vaststellen. Ook spreken we over de door ons te voeren verkiezingscampagne.

Belangrijke stukken over de kandidatenlijst, de voordracht van de lijsttrekker en de wethouderskandidaat had u al van ons ontvangen.

Het conceptverkiezingsprogramma ‘Omdat het socialer moet’ leest u hier. Er is hard gewerkt aan dit programma door verschillende werkgroepen, die waren samengesteld uit leden en diverse maatschappelijke partners.

Ook tijdens het Toekomstfestival van september leverden nog zo’n 70 belangrijke partijen uit de stad input op het programma. De afgelopen weken hebben de commissie en de aan u voorgedragen lijsttrekker hard gewerkt om er een energiek en ambitieus geheel van te maken. Dat is naar onze mening gelukt, maar nu is het woord aan u!

Inhoudelijke en tekstuele aanpassingen aan het programma kunt u tot 19 december insturen en tijdens de vergadering zullen we hier dan over stemmen.

U kunt uw voorstellen mailen naar: [email protected]. Uiteraard kunnen beperkte wijzigingsvoorstellen ook tijdens de vergadering zelf nog worden geagendeerd.

Tijdens de ledenvergadering zullen Fleur Imming en Anita Pijpelink, respectievelijk voorzitter van de kandidaatstellingscommissie voor de lijst en voor de voordracht van de wethouderskandidaat een toelichting geven op de werkwijze en de uitkomst. Vervolgens zullen we na de bekrachtiging van Pieter Paul Slikker als lijsttrekker per plek stemmen over de kandidaten op plek 2 t/m 14.

De ledenvergadering zal als het mogelijk is fysiek plaatsvinden met een mogelijkheid om ook digitaal deel te nemen. Op 14 december zullen we u n.a.v. de persconferentie over de exacte wijze van vergaderen informeren. Indien we fysiek niet bijeen kunnen komen, zullen we digitaal vergaderen en stemmen. Verdere belangrijke instructie over het stemproces ontvangt u in een aparte mail van ons.

Hartelijke groet en hopelijk tot de 21e!

Femke Hoekstra-WittebolAfdelingsvoorzitter PvdA Den Bosch