11 februari 2021

Lilianne Ploumen neemt poolshoogte in ‘s-Hertogenbosch

Lees hier verder voor het partijprogramma van de PvdA:-->>Een Eerlijker Nederland.

PvdA-partijleider Lilianne Ploumen bracht zondag 14 februari een bezoek aan ’s-Hertogenbosch.

Hieronder het dagprogramma.

Samen met de Bossche Tweede Kamer-kandidaat Stan Peters en fractievoorzitter Pieter Paul Slikker brengt ze een bezoek aan de huiswerkbegeleiding van Hambaken Connect.

Ter plaatse gaat ze in gesprek met deelnemende jongeren, initiatiefnemer Youssef Noudri en de vrijwilligers van de huiswerkbegeleiding over de noodzaak van het voorkomen van leerachterstanden. Het thuisonderwijs tijdens corona dreigt immers de achterstanden van schoolgaande jeugd te vergroten, iets waar Ploumen in het laatste coronadebat aandacht voor vroeg met haar pleit voor een Steunpakket voor Jongeren met als oogmerk eenzaamheid en uitval te lijft te gaan zodat jongeren ná corona geen blijvende achterstand oplopen.

Aansluitend spreekt Ploumen in het Bossche centrum – waar onder normale omstandigheden op dat moment de carnavalsintocht zou plaatsvinden – met een aantal getroffen ondernemers uit onder andere de horeca.

Onderwerp van gesprek is hoe men met behulp van landelijke en lokale steunmaatregelen het hoofd boven water weet te houden en wat men de komende periode van Den Haag verwacht, zodat als we corona achter ons hebben gelaten de bedrijven weer open kunnen en het personeel nog altijd werk heeft.