31 december 2013

Nieuwe Kees Tetteroo “Leergang”.

De PvdA ’s-Hertogenbosch organiseert in 2014 voor de tweede keer de “Kees Tetteroo-leergang”. Het doel is het bieden van een leer- en persoonlijk ontwikkeltraject zodat je kunt ervaren hoe het is om politiek actief te zijn. De leergang is voor leden en niet-leden met sympathie voor de PvdA. Daarnaast is het een mooie manier om betrokken te raken bij de PvdA en de afdeling ’s-Hertogenbosch. Dus als je politiek geïnteresseerd bent en/of wil werken aan vaardigheden van een raadslid meld je dan aan voor de Kees Tetteroo leergang.

De leergang bestaat uit een vijftal bijeenkomsten in het voorjaar van 2014. Er zijn vier bijeenkomsten op vrijdagavond van 19:30 tot 22:00 uur en de laatste bijeenkomst is op zaterdagochtend van 10:00 tot 13:00 uur.

Gemeentepolitiek (vrijdag 31 januari)
Je leert alle ins en outs van de gemeentepolitiek. Daarnaast wordt ingezoomd op de instrumenten en de werkzaamheden van een raadslid.

Discussie en debat (vrijdag 21 februari)
Wat zijn de regels van het debatteren? Wat zijn de trucs en hoe gebruik je deze vaardigheid als politicus? Tijdens deze bijeenkomst krijg je handvatten aangereikt.

Netwerken en lobbyen (vrijdag 28 maart)
Hoe onderhoud je contact met je achterban en met de samenleving? Hoe zorg je voor een heldere boodschap en hoe ga je om met belangengroeperingen?

De volksvertegenwoordiger in de praktijk (vrijdag 25 april)
Je bereidt een casus uit de samenleving voor en met je fractiegenoten bepaal je hoe je dit probleem oppakt.

Raadssimulatie (zaterdag 24 mei)
Dit is een nabootsing van een echte raadsvergadering waarin je als raadslid vergadert.

Als je eenmaal besluit om mee te doen met de leergang verwachten we een optimale aanwezigheid tijdens de bijeenkomsten. Tussen de bijeenkomsten door krijg je opdrachten mee om met andere groepsgenoten te doen. De bijeenkomsten worden begeleid door Deniz Özkanlı (voorzitter en oud-raadslid) en Jeroen Weyers (wethouder). Ook andere ervaren PvdA-ers zullen een bijdrage leveren.

Voor meer informatie of aanmelden kun je terecht bij Daniëlle van Elst via telefoonnummer 06-14286444 of per email [email protected]. Je aanmelding ontvangen wij graag voor 23 januari 2014 voorzien van contactgegevens en een korte motivatie.