PvdA Den Bosch presenteert ‘Herfstgasten: In de voetsporen van Den Uyl’

9 oktober 2022

| 2 november 19.00 uur | gratis entree | Verkadefabriek ’s-Hertogenbosch |

Vijftig jaar later spreekt het Kabinet Den Uyl (1973-1977) nog altijd tot de verbeelding. De Bosschenaar Bram Stemerdink (1936) was erbij als minister van defensie in het meest links-progressieve Kabinet van onze parlementaire geschiedenis. Historicus, journalist en schrijver Dik Verkuil  (1960) schreef een biografie over Den Uyl. Over de politicus die vastbesloten was zijn land sociaal en maatschappelijk te hervormen.

In de vijfde editie van Herfstgasten 073 neemt presentator Mei Li Vos ons mee op sleeptouw. Stemerdink en Verkuil voeren ons met historische beelden en persoonlijke verhalen terug naar de jaren zeventig. Naar de politicus die bruiste van de plannen. Naar de euforie van het begin, de plotseling de kop opstekende oliecrisis, de treinkaping bij de Punt en de Lockheed-affaire. Ook werpen we de blik vooruit. Naar de vraag of én wat de Nederlandse politiek van 2022, nu de panelen tussen markt en overheid weer schuiven, kan leren van het Kabinet Den Uyl.

“In de voetsporen van Den Uyl’ wordt u aangeboden door de Bossche PvdA. De entree is gratis. Wel wordt u verzocht zich aan te melden via https://forms.gle/Hpev55SrLvVLXTmU7.