30 oktober 2014

PvdA-Den Bosch wil sport voor kinderen met tegenslag

Op de ochtend van zaterdag 1 november bezoekt PvdA-lijsttrekker Jeroen Weyers de Bossche sportvereniging CHC met Ronald Plasterk. Later die middag opent hij samen met partijleider Diederik Samsom het Repair Café in Zuid.

Weyers en Plasterk gaan met ouders, vrijwilligers en sporters in gesprek over het belang van sport en wat de politiek voor hen kan betekenen. De lijsttrekker van de PvdA-Den Bosch draagt sport een warm hart toe. ‘Jong en oud moet kunnen sporten in onze stad. Dat lukt helaas nog niet iedereen. De problemen van een kind met een gedragsprobleem of ADHD stoppen niet bij de poort van de voetbalclub. Als we willen dat ook zij mee kunnen doen moeten we de clubs daarbij helpen.’ De PvdA wil dat een nieuw college werk maakt van sport voor kinderen met tegenslag, te vaak zijn financiële middelen of onvoldoende begeleiding nu nog spelbreker. Juist nu de jeugdzorg bij de gemeente komt te liggen kunnen we inspelen op de behoefte van deze kwetsbare groep kinderen.

Later die middag openen lijsttrekker Weyers en partijleider Samsom samen het Repair Café in Zuid. Ze roemen het initiatief van de bewoners uit Zuid die zich graag willen inzetten voor de wijk en andere Bosschenaren in de wijk. Weyers: ‘Betrokkenheid is het cement van onze stad. Het Repair Café laat zien dat bewoners, de woningbouwcorporatie en de gemeente met die betrokkenheid een wijk als Zuid samen verder kunnen helpen. Dat soort bewonersinitiatieven wil de PvdA de komende jaren ondersteunen.’

Aansluitend gaan de Bossche lijsttrekker en de landelijk partijleider samen de straat op in het Bossche centrum.

Noot voor de redactie:

Plasterk en Weyers zijn vanaf 11.00 uur bij CHC. Samsom en Weyers openen om 15.00 uur het Repair Café in winkelcentrum de Zuiderpassage op nummer 469.