PvdA Den Bosch zoekt nieuwe voorzitter

17 juli 2023

Zoals je ongetwijfeld in de vorige nieuwsbrief of in de lokale Bossche media hebt gelezen, gaat Femke ons als voorzitter van het bestuur verlaten om als commissielid haar bijdrage te leveren aan een eerlijker, socialer en groener Den Bosch.

Wij zijn Femke enorm dankbaar voor wat zij in de afgelopen jaren voor de Bossche PvdA heeft betekend! En we wensen haar alle wijsheid, succes en plezier in haar nieuwe rol als commissielid.

Nieuwe voorzitter

Met het vertrek van Femke is het bestuur op zoek naar een nieuwe aanjager, coach, verbinder, bestuurder, samenwerker en luis in de pels. Ofwel een nieuwe voorzitter! We hebben als bestuur een profielschets opgesteld,  die je onder deze brief vindt.

Zie jij een rol als nieuwe voorzitter van de Bossche PvdA wel zitten of wil je meer informatie over wat de rol van voorzitter precies inhoudt, neem dan even contact op met het bestuur:

[email protected]

of telefonisch met Albert Jan de Vries (06-48414744), Riekie van de Wetering (06-50244168).

Procedure

Heb je interesse? Dan verzoeken wij je vóór 1 september te reageren. Mochten meerdere leden zich melden als kandidaat-voorzitter zal er tijdens de ALV van half oktober een verkiezing onder de aanwezige leden worden gehouden.

Zomerreces

Wij wensen je een prachtige zomer en hopelijk een heerlijk ontspannen vakantie.

Namens het bestuur,

Femke, Riekie, Albert Jan, Tim, Stan en Robin

Profielschets voorzitter PvdA Den Bosch

De afdeling PvdA Den Bosch is op zoek naar een nieuwe voorzitter. De verwachting is dat deze nieuwe voorzitter na de Algemene Leden Vergadering per half oktober 2023 in functie zal treden.

Het voorzitterschap is een vrijwilligersfunctie en betreft de volgende taken en werkzaamheden.

De voorzitter:

• draagt zorg voor het behartigen van de interne en externe contacten.
  • is boegbeeld en ambassadeur van de vereniging.
  • is verantwoordelijk voor het uitschrijven en leiden van de Algemene Leden Vergaderingen en de bestuursvergaderingen, het (mede) formuleren van het beleid, het onderhouden van contacten met de gemeenteraadsfractie en het houden van voortgangs-, beoordelings- en evaluatiegesprekken met de leden van de fractie en wethouder(s).
  • bewaakt de belangen en gedachtegoed van de partij, met name bij samenwerkingsverbanden met andere partijen.
  • kan delegeren, coacht en zorgt voor binding in het ledenbestand en doet dat in collegiale en transparante samenwerking.
  • is eindverantwoordelijke van de afdeling.
  • is beschikbaar voor een inzet van ongeveer 6 tot 8 uur per week.

Vereiste kennis, inzicht en vaardigheden:

• Affiniteit met en kennis van de sociaaldemocratische principes van de partij.
  • Een verenigingsmens met gevoel voor verhoudingen en hart voor vrijwilligers.
  • Communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Bindend, wervend en samenwerkingsgericht vermogen.
  • Aandacht voor de zichtbaarheid van de vereniging.
  • Kennis van de omstandigheden in de Bossche samenleving en politiek.
  • Kennis van de samenstelling en karakter van het lokale ledenbestand van de partij.
  • Van onbesproken gedrag en in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag.