Schrijftolk maakt ALV op 8 oktober toegankelijk

24 september 2020

Primeur! Onze algemene ledenvergadering op donderdag 8 oktober zal voor het eerst ondersteund worden door een schrijftolk, zodat de vergadering ook toegankelijk is voor doven en slechthorenden.

Tolk Liselotte Versteeg schuift aan bij de bijeenkomst in wijkgebouw De Slinger en het gesproken woord wordt door haar direct in ondertiteling omgezet en getoond op een beeldscherm.

“Wij vinden het van het grootste belang dat iedereen kan meedoen”, zegt Femke Hoekstra, voorzitter van de PvdA in Den Bosch.

“Dat betekent ook dat onze vergaderingen toegankelijk zijn. Op 8 oktober zal voor de eerste keer een speciale schrijftolk aansluiten bij de vergadering, zodat ook onze algemene ledenvergadering voor de gemeenschap van doven en slechthorenden toegankelijk is. Een eerste mooie stap.”

Ook landelijk zet de Partij van de Arbeid zich in voor doven en slechthorenden. Alle partijen in de Tweede Kamer hebben deze week ingestemd met het wetsvoorstel van Attje Kuiken en haar collega’s Jessica Van Eijs (D66) en Carla Dik-Faber (ChristenUnie) om de Nederlandse Gebarentaal als officiële taal te erkennen.

Wie op 8 oktober gebruik wil maken van de schrijftolk kan dat aangeven bij zijn of haar aanmelding voor de ALV via het secretariaat: [email protected].