Door op 10 juli 2014

Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vastgesteld

De leden van de PvdA ‘s-Hertogenbosch hebben in de ALV van donderdag 10 juli het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 november 2014 definitief vastgesteld. Ten opzichte van de ontwerpkandidatenlijst zijn er geen wijzigingen. Afdelingsvoorzitter Deniz Özkanli sprak op de ledenvergadering zijn dank uit voor het harde werk van zowel de programmacommissie als de adviescommissie kandidaatstelling de afgelopen maanden.

Verkiezingsprogramma
Het afgelopen jaar is door verschillende themagroepen, in debatten, tijdens bijeenkomsten, door vele gesprekken en na verschillende inspraakmogelijkheden hard gewerkt aan de totstandkoming van het programma. Vele leden hebben hieraan bijgedragen. Na enkele voorstellen op de ALV is het programma nu definitief vastgesteld.

Kandidatenlijst
Na het vaststellen van het programma werd de kandidatenlijst vastgesteld. Ook hier is de afgelopen maanden hard aan gewerkt. Het bestuur heeft zich in dit proces laten adviseren door een adviescommissie onder voorzitterschap van oud wethouder Joke van der Beek. Bij de samenstelling is gekozen voor een kwalitatief sterke en evenwichtige lijst met ruimte voor nieuw talent dat effectief kan samenwerken. De lijst bevat naast een mix van bestaande en nieuwe raadsleden ook een mix aan inhoudelijke achtergronden, netwerken, kennis, interesses, ervaring en vaardigheden.

Uiteindelijk is na twee stemmingen de kandidatenlijst als volgt vastgesteld:

1. Jeroen Weyers
29. Elly de Jonge
30. Joke van der Beek
31. Bram Stemerdink

Het verkiezingsprogramma en een toelichting op de kandidaten is hier beschikbaar.
Voor een toelichting kunt u bellen of e-mailen met afdelingsvoorzitter Deniz Özkanli via [email protected] of 06-30122133.