Wil jij gemeenteraadslid voor de Partij van de Arbeid worden?

7 mei 2021

Wil jij je inzetten voor een eerlijker en socialer Den Bosch? Sta je voor een links-progressieve koers van onze stad en weet je jouw visie en standpunten helder te verwoorden?

Laat dan nu van je horen! De Partij van de Arbeid is op zoek naar Bossche enthousiastelingen met een rood hart, die zich kandidaat willen stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022.

Wat ga je doen?

Namens de Partij van de Arbeid zet je je in voor een socialere gemeente ‘s-Hertogenbosch. We zoeken denkers, doeners en verbinders. Mensen die zich druk maken over armoede, onrecht, verscherping van maatschappelijke tegenstellingen en verharding van de manier waarop we met elkaar omgaan. We zoeken mensen die ideeën hebben over hoe dat tegen te gaan.

Mensen die dat onder woorden kunnen brengen in de raadszaal, die de verbinding leggen met gelijkgestemde inwoners en organisaties. Mensen die in hun buurt, dorp of stad de handen uit de mouwen willen steken. Mensen die andere mensen meekrijgen om samen verandering te bewerkstelligen.

Voor een goed leven voor iedereen. Want dat is wat wij willen. De fractie, het afdelingsbestuur en talloze vrijwilligers werken samen hard aan een nieuwe koers voor onze gemeente.

Wie ben je?

Je kunt je vinden in de standpunten van de PvdA en bent lid of bereid om lid te worden. Je voelt je maatschappelijk betrokken, werkt graag in een team en houdt wel van hard werken.

Daarnaast wil je graag concreet bijdragen aan het zichtbaar maken van de PvdA in de gemeente door o.a. je actief in te zetten tijdens de campagne.

Wie zijn wij?

Wij zijn de PvdA Den Bosch. Naast een politieke fractie die in de oppositie actief is met drie zetels, een actieve en betrokken vereniging met zo’n 300 leden. Op verschillende manieren draagt iedereen een steentje bij aan de boodschap van de PvdA. Dat zorgt voor een zichtbare, maar vooral ook een betrokken en gezellige afdeling in Den Bosch.

Wat hebben wij je te bieden?

We zijn een actieve vereniging en organiseren dan ook allerlei activiteiten. Om de afdeling beter te leren kennen kun je deelnemen aan een eigen lokale leergang van de PvdA, waarbij je meer informatie krijgt over wat het raadslidmaatschap inhoudt en welke vaardigheden je daarvoor in huis moet hebben.

Ook kun je meelopen met onze Bossche fractieleden om te kijken waar zij zich zoal mee bezig houden. Denk je: ‘Dat is wel wat voor mij!’, meld je dan vooral aan en kom eens een kijkje nemen. Dat is geheel vrijblijvend.

Solliciteren?

Solliciteren voor het raadslidmaatschap doe je door je cv en motivatie vóór 1 september te mailen naar de secretaris van de PvdA ‘s-Hertogenbosch: [email protected].

Voor vragen, of als je twijfelt, kun je altijd contact opnemen met afdelingsvoorzitter Femke Hoekstra: [email protected] en 06-10974596. Zij informeert je graag en kan met je sparren over of de rol van raadslid bij je past.

Ook de huidige raadsleden van de PvdA zijn graag bereid meer te vertellen over wat hun werk inhoudt.

Procedure

Tussen 1 juni 2021 en 1 september 2021 kan iedereen die minimaal één maand lid is van de Partij van de Arbeid zich kandidaat stellen voor een plekje op de kandidatenlijst.

Een commissie zal met alle kandidaten in gesprek gaan over hun motivatie en ervaring en zal een advies opstellen. De leden van de PvdA zullen op 16 november 2021 de kandidatenlijst definitief vaststellen.