Word jij onze nieuwe fractie-ondersteuner?

31 augustus 2023

De PvdA- fractie Den Bosch zoekt een enthousiaste fractie ondersteuner!

Wij zijn de Bossche PvdA, een actieve club die linkse en sociale politiek groter probeert te maken in ons mooie Den Bosch. Dat doen we samen met de ruim 300 leden van onze afdeling. Maar eigenlijk het liefst met alle mensen in onze stad en dorpen die linkse politiek een warm hart toe dragen. Onze vereniging wordt aangestuurd door een bestuur met vrijwilligers die nauw samen werken met fractie en onze wethouder. Voor de ondersteuning van onze politieke fractie zoeken wij een fractieondersteuner/communicatiemedewerker voor ongeveer 5-6 uur in de week. Onze vijf leden tellende fractie van de PvdA in Den Bosch wordt ondersteund door een fractiemedewerker die helpt bij allerlei zaken. Wij zoeken daarom een initiatiefrijke, enthousiaste en zelfstandige ondersteuner die zich aangetrokken voelt tot linkse politiek en graag verder wil kennismaken met het functioneren van lokale democratie. We zoeken nadrukkelijk iemand die ons helpt door te ondersteunen maar er zelf ook van kan leren en door kan ontwikkelen en stappen wil zetten. Je bent flexibel in je tijd en bent ook bereid om op avonden (tijdens vergaderingen) of in het weekend te werken. En uiteraard ook mee te genieten van alle gezelligheid van onze vereniging. Wij zijn bereid in jou te investeren door je te betrekken bij onze plannen, je kennis te laten maken met alle aspecten van de politiek en ons netwerk met je te delen.

Profiel & taken:

• Je ondersteunt de fractie inhoudelijk, administratief en organisatorisch.
  • Externe communicatie (bijhouden social media, verzorgen van de nieuwsbrief, opstellen persberichten etc.)
  • Daarnaast organiseer je de fractievergaderingen en je zorgt dat de stukken worden gemaakt, de agenda op tijd uit is, je maakt besluitenlijsten en zorgt dat afspraken worden nagelopen.
  • Je organiseert werkbezoeken en ontwikkelt activiteiten op aanwijzing van leden van de fractie.
  • Je bent communicatief sterk en als fractiemedewerker ben je (in nauwe samenwerking met de leden van de fractie) verantwoordelijk voor de externe communicatie van de fractie. Je gaat gemakkelijk om met de moderne media; – kunt je mondeling en schriftelijk uitstekend uitdrukken
  • Je bent proactief en neemt zelf, in overleg met de fractieleden, initiatieven om resultaten te bereiken.
  • Je wilt en kunt werken in groepsverband, bent een goede collega/partner en bent dienstbaar aan de fractie.
  • Je kunt plannen en organiseren, kent je eigen werkzaamheden, weet wat er gedaan moet worden en bepaalt op effectieve manier doelen en prioriteiten.
  • Je werkt zorgvuldig en stelt acties, tijd en middelen vast om de doelen te bereiken, weet opdrachten snel en vooral praktisch handen en voeten te geven.

Je ontvangt een passende financiële vergoeding voor je werkzaamheden. Ben jij de enthousiaste fractie-ondersteuner die we zoeken? Stuur dan een mailtje naar onze fractievoorzitter Fouad via [email protected] met je CV en motivatiebrief. Heb je vragen over de functie? Ook dan kan je contact opnemen met Fouad via de mail of de telefoon (06-82985250).