Pieter Paul Slikker

Commissie Bestuurszaken, Commissie Maatschappelijke Ontwikkelingen

Méér aandacht voor mensen, minder voor stenen. Als je het kort wil samenvatten is dat de missie van Pieter Paul voor Den Bosch. ‘Begrijp me niet verkeerd. De discussies over een nieuw theater, een Sint Jansmuseum en de Pieckepoort zijn belangrijk. Maar 140.000 inwoners wonen buìten de oude muren. Een kwart van de kinderen in kwetsbare wijken groeit op in armoede. Het gebrek aan betaalbare woningen is een dagelijkse realiteit voor duizenden stadsgenoten. Mensen met psychiatrische klachten wonen steeds vaker zelfstandig zonder dat de zorg in de wijk daarvoor al voldoende op orde is. En voor jongeren is er nog te weinig ruimte. Dat is waar ik me hard voor maak.’

In zijn studietijd vertrok Pieter Paul naar Amsterdam waar hij politicologie studeerde. Via een denktank in Brussel belandde hij op het hoofdkantoor van de PvdA. Hier werkte hij o.a. voor Lilianne Ploumen, Wouter Bos, Diederik Samsom, Job Cohen en Lodewijk Asscher. Sinds 2008 geeft hij leiding aan de afdeling Partij en Strategie. Een druk bestaan waar hij zelf van zegt: ‘Den Bosch betekent voor mij thuiskomen. En het met Bosschenaren zelf problemen oplossen is fantastisch om te doen. Of het nu gaat om de verlaging van woekerrentes voor mensen met schulden of het overeind houden van de beachbar aan de  Zuiderplas, of het helpen van een initiatief dat arme kinderen een mooie verjaardag bezorgt is. Dat is wat voor mij politiek is. Mét elkaar deze stad gelukkiger maken.

Volg Pieter Paul op facebook of twitter via @ppslikker. Daar verschijnen ook de publicaties van www.pieterpaulslikker.nl En via p.slikker@s-hertogenbosch.nl bereik je ‘m direct.