Een strijdbaar 2018!

Door Pieter Paul Slikker op 31 december 2017

Ha partijgenoot,

De laatste uren van 2017 tikken weg. Hier met de top 2000 op de radio en de laptop op schoot. Nog even gebruikmakend van de relatieve rust.

Want we maken ons op voor een bijzonder politiek jaar. Het huidige conservatieve stadsbestuur heeft nog 80 dagen voor de boeg alvorens onze inwoners een nieuwe koers mogen bepalen. Ik ben blij met het programma dat we onlangs hebben vastgesteld. Het is strijdbaar, het zet de inwoners centraal, het bevat gedurfde plannen die verder gaan dan het slechts een beetje amenderen van de status quo. Ook de campagne die zo zoetjes aan in de steiger staat getuigt van een vernieuwende aanpak. Met meer samenwerking met maatschappelijke organisaties, dichter op onze inwoners.

Een beetje lef kan ook geen kwaad. Met 17 partijen die deelnemen aan de verkiezingen -waaronder de PVV, 50PLUS en lokale partijen als de BVP, Knillis en Leefbaar ’s-Hertogenbosch – wordt het een hele klus om iedereen te laten delen in het geluk in onze gemeente. Oorspronkelijke inwoner versus nieuwkomer, oud versus jong, verdediger van het klassieke Den Bosch versus vernietiger daarvan – het debat polariseert. We lazen het in Wilders zijn persverklaring bij lancering van de lokale PVV. Volgens hem is het grootste probleem dat er mensen met een ander geloof zijn….

Den Bosch weet beter:  armoede onder kinderen, duizenden mensen die geen betaalbare woning kunnen vinden, te weinig aandacht voor jongeren en nieuwe cultuur, de zorg en veiligheid in onze wijken. Daar liggen de uitdagingen. We hebben kortom iets om voor te knokken.

Mocht je na de oliebollen en bubbels, de gezelligheid van vrienden en familie denken –  ‘ik wil meehelpen’ – laat het dan weten want alle steun is welkom.

Voor nu wil ik je bedanken voor de steun aan ons cluppie het afgelopen jaar én wens ik je een prachtige jaarwisseling en een dito 2018! Hopelijk tot op de nieuwjaarsborrel op zondag 14 januari 14.30 uur in de Keulse Kar.

Hartelijke groet,

Pieter Paul

Pieter Paul Slikker

Pieter Paul Slikker (‘s-Hertogenbosch, 1980) was in de periode 2014 -2022 raadslid en fractievoorzitter voor de PvdA-Den Bosch. Sinds mei 2022 is hij aan de slag als wethouder wonen, zorg en bestuurlijke vernieuwing. Zijn missie in de Bossche politiek is het terugdringen van de groeiende ongelijkheid: ‘Den Bosch is een prachtige stad, we vieren hier