Door op 29 januari 2015

Nieuw bestuur samen aan de slag

Op de ALV van 28 januari 2015 werd een nieuw bestuur gekozen.

Ik ben er trots op om als nieuwe voorzitter in dit bestuur samen te gaan werken met een enthousiaste club mensen:

Jeannette van der Sanden, secretaris

Sepideh Haj Modiri, penningmeester

Jolanda Noordzij, algemeen bestuurslid

Harm Rijks, algemeen bestuurslid en campagneleiding

Hans Hermans, algemeen bestuurslid

Freek Morel, algemeen bestuurslid en gewestafgevaardigde

Als nieuwe voorzitter mocht ik op de ALV mijn politieke statement maken. U kunt dat hieronder lezen:

Met vriendelijke groet,

Reinoud van Uffelen

Den Bosch dat zijn wij samen.

“Den Bosch dat zijn wij samen” was onze slogan tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen en deze slogan leverde ons samen met een strak geleide campagne, de inzet van vele vrijwilligers en een verstandige lijstverbinding met GroenLinks 4 zetels op. Gewoon goed, zeker gezien het landelijk beeld. Nu ruim twee maanden later is er een nieuwe situatie ontstaan. Sinds 68 jaar neemt PvdA Den Bosch zitting in de oppositie. Maar in een tijd van aan de slag en de hashtag nu vooruit blijft de kreet Den Bosch dat zijn wij samen natuurlijk keihard overeind.

De gemeenteraad van Den Bosch dat zijn wij samen, coalitie en oppositie en wij zullen onze rol als vaandeldrager van die oppositie stevig oppakken zoals Lisette van der Swaluw en Fouad Kabbouti gisteren al hebben laten zien in de raadzaal. Oppositie voeren is ook samenwerken. Opbouwend als het kan en stevig kritisch als het moet.

De PvdA Den Bosch dat zijn wij ook samen, fractie, bestuur, actieve en minder actieve leden. Als voorzitter zal ik proberen aan die gedachte inhoud te geven. Op de achtergrond en samen met mijn medebestuursleden dienend aan de partij, op de voorgrond als dat nodig is. Want wij staan voor goede zorg voor iedereen, banen voor Bosschenaren en beter wonen in Den Bosch.

Want Den Bosch dat zijn wij samen. En het is aan de PvdA Den Bosch om in de raadszaal, in het biebdebat, op straat en in dorpen en wijken te laten zien dat dat geen holle kreet is.

Reinoud van Uffelen