Door op 1 oktober 2014

PvdA wil Bossche Zorgnorm voor ouderen

De Bossche PvdA wil meer aandacht voor ouderen. Lijsttrekker Jeroen Weyers heeft op de internationale ‘dag van de ouderen’ op woensdag 1 oktober Bossche 55-plussers van harte welkom geheten bij een bezoek aan het nieuwe museumkwartier. Om de aandacht te vestigen op Bossche ouderen, heeft de PvdA-lijsttrekker geïnteresseerde 55—plussers toegesproken.

“Mensen worden gelukkig steeds ouder. Wij willen er voor zorgen dat iedereen zo lang mogelijk actief mee kan doen. Zo lang je wilt moet je thuis kunnen wonen, zodra het nodig is moet goede zorg van een verpleegkundige die je bij naam kent gegarandeerd zijn” aldus PvdA-lijsttrekker Jeroen Weyers die daarom een Bossche Zorg Norm voorstelt. “Zodat ouderen precies weten waar ze op kunnen rekenen en nooit in onzekerheid hoeven te zitten”.

De Bossche Zorgnorm betekent wat Weyers betreft dat ouderen altijd één aanspreekpunt hebben voor al hun zorgvragen. Ook moet het verbouwen van huizen voor zorgbehoevenden makkelijker wordt. Als er bijvoorbeeld tijdelijk een slaapkamer op de begane grond nodig is, moet een aanbouw makkelijk te realiseren zijn, zonder al te veel bureaucratische hobbels. Net als dat er voldoende levensloopbestendige woningen zijn en voldoende voorzieningen in de wijk.

“In onze stad wil ik daarnaast dat ouderen altijd samen oud kunnen worden” aldus Weyers. Dagbesteding komt in de norm van de PvdA dan ook beschikbaar voor de hulpbehoevende partner zodat de gezonde partners er mantelzorgers ontlast worden. Als het toch nodig is om te verhuizen naar een verzorgingshuis, moet er altijd plek zijn waar een paar samen terecht kan. Om te zorgen dat wensen werkelijkheid worden moet er boter bij de vis volgens Weyers. “daarom willen wij een speciale wethouder voor het ouderenbeleid.”

Voor meer informatie: Pieter Paul Slikker 06-54263687